in

Zbog pilula koje SRBI uzimaju SVAKI DAN njemu su otkazivali BUBREZI: Lekari su mislili da ima RAK, a onda je usledilo šokantno otkriće

Neimenovani muškarac srednjih godina, iz Kenta, počeo je da uzima koktel suplemenata nakon što je posetio nutricionistu. Svaki dan je uzimao 20 tableta bez recepta u potrazi za zdravljem.

Dnevna potreba za vitaminom D je 600 mg, ali pacijent je uzimao više od 80 puta više, po 50.000 mg svakog dana. Takođe je uzimao oko 20 puta više od preporučene dnevne doze omega-3, vitamina B2, vitamina B6 – 2000 mg dva puta dnevno u poređenju sa 200-500 mg.

Telo inače proizvodi vitamin D kao odgovor na sunčevu svetlost, ali se takođe može konzumirati u nekim namirnicama, kao što je masna riba. U zimskim mesecima, malo je teže uneti neophodnu dozu- posebno za ljude tamnije kože ili starije dobi – i NHS preporučuje svima da uzimaju suplement. Ali postoje granice, a predoziranje je moguće i opasno po život, upozorili su stručnjaci u časopisu “BMJ Case Reports”. Mesec dana nakon njegovog zdravstvenog udara, čovek je počeo da se oseća loše.

Ali uprkos tome što je prestao, vitamini su već bili u njegovom sistemu i nije mogao da se oslobodi bolesti. Porodični lekar ga je uputio u bolnicu nakon što se žalio na bolove u stomaku, grčeve u nogama, tinitus, suva usta, pojačanu žeđ i dijareju. Izgubio je 12,7 kg (2.) i stalno je povraćao i imao mučninu. Testovi na rak, kao što je magnetna rezonanca, bili su negativni. Ali analiza krvi pokazala je da je čovek imao nivo vitamina D sedam puta veći od nivoa potrebnog za dovoljno.

Količina kalcijuma u ​​njegovoj krvi je takođe bila veoma visoka, a nivoi magnezijuma su bili blago povišeni. Uzimanje previše suplemenata vitamina D može izazvati nakupljanje kalcijuma (hiperkalcemiju) što može oslabiti kosti, oštetiti bubrege i srce. I ubrzo je otkriveno da pacijentu otkazuju bubrezi. Njegova medicinska istorija uključivala je tuberkulozu, tumor unutrašnjeg uha koji je izazvao gubitak sluha i meningitis. Tokom osmodnevnog boravka u bolnici, pacijentu su pumpane intravenske tečnosti da bi se isprao njegov sistem. Dva meseca kasnije, nivo kalcijuma mu se vratio u normalu, ali je nivo vitamina D i dalje bio zabrinjavajuće visok.

Lekari su rekli da toksičnost vitamina D može trajati nekoliko nedelja, jer je potrebno najmanje dva meseca da polovina efekata nestane. Predoziranje vitaminom D, nazvano hipervitaminoza D, je retko. Međutim, list kaže: „Globalno, postoji rastući trend hipervitaminoze D, kliničkog stanja koje karakteriše povišen nivo vitamina D3 u serumu. Doktor NHS dr Alamin Alkundi, koji je posmatrao slučaj, rekao je da on naglašava potencijalno opasne suplemente “koji se u velikoj meri smatraju bezbednim dok se ne uzimaju u nebezbednim količinama”. Žene, deca i hirurški pacijenti najverovatnije će biti pogođeni, pišu autori. Simptomi su uglavnom izazvani visokim nivoom kalcijuma, pošto je vitamin D uključen u regulaciju kalcijuma. 

BONUS VIDEO